~BINGKISAN SANUBARI :

Imam Ghazali = “Apa yang paling berat didunia ini ?”
Murid 1 = “Baja”
Murid 2 = “Besi”
Murid 3 = “Gajah”
Imam Ghazali = “Semua jawaban itu benar. Tapi yang paling berat adalah MEMEGANG AMANAH. (QS: Al-Azab : 72) Tumbuh-tumbuhan, binatang, gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka menjadi khalifah pemimpin di dunia ini. Tetapi manusia dengan sombongnya berebut-rebut menyanggupi permintaan Allah SWT sehingga banyak manusia masuk ke neraka kerana gagal memegang amanah.”

Tahniah kepada para pelajar tingkatan 3 ^__^ Kami bangga dengan anda!!!

Assalamualaikum buat warga As-Sharifah yang dikasihi,


Kami daripada BKP SMKASR ingin mengucapkan tahniah kepada para pelajar tingkatan 3 yang telah berjaya mengharumkan nama sekolah. Seramai 87 orang pelajar telah berjaya mencapai keputusan 9A dan secara keseluruhan sekolah kita 100% lulus. Alhamdulillah. 

Pasti adik-adik yang berjaya dengan cemerlang tidak dapat melupakan detik-detik indah saat diumumkan sebagai salah seorang pelajar yang mendapat keputusan 9A, bukan?.....Oleh itu, jadikanlah kejayaan ini sebagai titian untuk terus maju ke hadapan....Maan Najah !!! 

Walau bagaimanapun, hasil kejayaan ini adalah hasil usaha sama para guru tercinta dan juga usaha para pelajar tingkatan3 sendiri. Kami berharap agar kejayaan ini dapat diteruskan lagi dalam pencapaian SPM tahun 2011. Insyallah (^__^)  Buat kakak-kakak tercinta, semoga anda memperoleh  keputusan yang cemerlang. Kami di sini sentiasa mendoakan kejayaan anda!

Tetapi, bagi adik-adik yang tidak berjaya mencapai apa yang diimpikan, tidak mengapa. Pasti ada hikmah disebalik apa yang telah Allah SWT tentukan dalam kehidupan kita. Apa yang penting, kita perlu lebih kuat berusaha untuk memperbaiki kesilapan kita.

Akhir kata, kepada para pelajar tingkatan3 bagi tahun 2011, teruskan usaha untuk menjadi pelajar yang berjaya di dunia dan Akhirat. Buat adik-adik yang lain, jadikan kejayaan kakak tingkatan 3 ini sebagai motivasi buat anda untuk terus melakar sejarah bagi diri anda sendiri dan seterusnya meningkatkan lagi prestasi sekolah kita. Insyallah :) (^___^)

No comments: