~BINGKISAN SANUBARI :

Imam Ghazali = “Apa yang paling berat didunia ini ?”
Murid 1 = “Baja”
Murid 2 = “Besi”
Murid 3 = “Gajah”
Imam Ghazali = “Semua jawaban itu benar. Tapi yang paling berat adalah MEMEGANG AMANAH. (QS: Al-Azab : 72) Tumbuh-tumbuhan, binatang, gunung, dan malaikat semua tidak mampu ketika Allah SWT meminta mereka menjadi khalifah pemimpin di dunia ini. Tetapi manusia dengan sombongnya berebut-rebut menyanggupi permintaan Allah SWT sehingga banyak manusia masuk ke neraka kerana gagal memegang amanah.”

Didik Naqibat Terdidik Ummah !


Bismillah,
Assalamualaikum wbt...
Alhamdulillah bersyukur ke hadrat Illahi kerna kita masih diberi kesempatan untuk terus tinggal di bumi Allah ini tanpa sebarang kesulitan . Kali ini , BKPSMKASR ingin berkongsi tentang salah satu aktiviti yang telah dijalankan beberapa hari yang lalu . 
Aktiviti yang dimaksudkan ialah 'Kem Naqibat SMKASR bagi tahun 2012'.

Untuk makluman, aktiviti ini merupakan antara aktiviti wajib bagi SMKASR . 
Dengan berakhirnya kem naqibat ini , maka secara tidak langsung 
 bermulalah program  USRAH pada  tahun ini . 

Kem atau kursus naqibat pada tahun ini telah dilaksanakan atas kerjasama daripada BADAR As-Sharifah dan Winner Train & Consultancy yang dibawa khas dari Kuala Lumpur . 
Alhamdulillah kem ini telah berjaya dijalankan dengan jayanya . Mudah-mudahan segala input yang diberi sepanjang kem tersebut dapat diaplikasikan oleh semua naqibat bagi mewujudkan usrah yang ceria dan berkesan . Insya -Allah . 
Sama-samalah kita saksikan video khas yang telah disediakan oleh fasilitator dari WINNER Train & Consultancy . Wallahu'alam . 




Kepada penceramah dan para fasilitator dari WINNER Train & Consultancy , BKP mewakili semua naqibat As-Sharifah merakamkan ribuan terima kasih atas ilmu yang telah diberikan . 
Syukran kathiran ( ^ __ ^ )
Ucapan terima kasih juga diucapkan kepada ustaz DaingFadzil atas video yang telah disediakan .
Semoga kita akan memperoleh keberkatan dari-Nya . Amin .